Lidmaatschap
Voor vragen omtrent lidmaatschap kan je contact opnemen met de secretaris Bas de Voogd. Benader hem via e-mail: basdevoogd@gmail.com
Wat kan je van Futsal Dragten verwachten
- Alle thuiswedstrijden worden op vrijdagavond gespeeld in sporthal De Drait in Drachten. Bij uitwedstrijden zijn we afhankelijk van de voorkeursdag van de tegenstander. Alle wedstrijden worden gespeeld tussen 19:00 en 23:00 uur.
- De KNVB -en Futsal Dragten- hanteert een vrije inschrijving in de competitie tot en met de eerste klasse (B-categorie). Op basis van ervaring en eventuele historie wordt per geval bekeken in welke klasse een team wordt ingeschreven: de derde, tweede of eerste klasse. Wil een team hoger voetballen, zal het eerst moeten promoveren via de eerste klasse.
- Kleding, tassen, ballen en bidons worden op bruikleen verstrekt door de club. Bij beschadigde kleding etc, wordt dit kosteloos vergoed. Bij diefstal / vermissing etc. dient het team zelf de kosten te betalen.
- Trainingen worden alleen gedaan door de selectie van Futsal Dragten 1. Lagere teams trainen niet en spelen alleen wedstrijden.
Wat verwacht Futsal Dragten van jou
- De contributie bedraagt €140,00 per jaar, in één keer te voldoen. Betaling In acht termijnen à €18,75 is ook mogelijk. Het jaarbedrag is in dat geval €150,00.
- Een kledingsponsor is niet verplicht, maar wel wenselijk. Futsal Dragten heeft een PR commissie die zoveel mogelijk bezig is met het binnenhalen van sponsors, maar als een nieuw team zelf een sponsor kan meenemen / regelen wordt dat extra gewaardeerd.
- Tijdens thuiswedstrijden op de vrijdag zorgt een team voor de bezetting van de zaal in de vorm van een zaaldienst. Dit gebeurt bij toerbeurt door een team dat op die dag geen wedstrijd speelt. De zaaldienst zorgt o.a. voor het verwelkomen van de scheidsrechter, dat de zaal wordt klaargemaakt voor de wedstrijden (tribune, banken, goals) en de bediening van het scorebord. Ook worden de eventuele tijdstraffen bijgehouden, i.o.m. de scheidsrechter. Na de laatste wedstrijd wordt de zaal weer 'leeg' en schoon achtergelaten.
- Er wordt jaarlijks een afname van 20 loten per team gevraagd in het kader van de Grote Clubactie.
- De vereniging hanteert een vuistregel dat elk team minimaal moet bestaan uit acht spelers. Er geldt geen maximum aan het aantal spelers per team.